lørdag den 30. marts 2019

Havevandring - Flere overlevende

Den ukendte  --  The unknown

    Til start stod den i en balje vand på terrassen, men jeg læste, at den ikke tålte frost og væde, så jeg satte den tæt op ad huset. Den overlevede vinteren i fineste stil, som her man ser.
     Nu ville jeg så se, om den kunne plantes ud. Og så var skiltet væk ... og det er jo ikke en lykkekløver, som jeg huskede.
     En bøn om hjælp på Havenyt afslørede den som Trifolium repens purpurascens alias Trifolium repens atropurpureum, som jeg kunne genkende, da jeg så det.Det er en sort af hvidkløver med røde aftegninger, så den er allerede plantet ud.

--- 📷 ---

De gamle kendinge

     Laurbærplanten overlevede sit sædvanlige vinterophold i vores badeværelse. Og som det kan ses på den lyserøde tandbørste overlevede skjoldlusene sammen med den.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar